Zaloguj | Zarejestruj




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Uszczelnienie napinacza
PostNapisane: Śr mar 27, 2013 7:57 am 
Autostopowicz
Avatar użytkownika
Dołączył(a): Pn gru 17, 2012 4:01 am
Posty: 39
Lokalizacja: KRAKÓW
Samochód: CLK 200 W208

Dyskusja wydzielona z: viewtopic.php?f=56&t=4995
Powyżej wspomniany przeze mnie olej do tanich nie należy :roll: Natomiast wyciek dalej jest pomiędzy kompresorem a silnikiem ... jakieś rady co to może być ? kompresor pracuje normalnie wkręca się w obroty chodzi cicho, silnik pracuje bez zarzutów. Jestem umówiony na piątek żeby uszczelnić wyciek, więc wolałbym za w czasu kupić jakieś markowe części. Jakieś cenne rady ? :)

_________________
Obrazek


Zobacz profil  Offline
 
 Tytuł: Re: Olej silnikowy Valvoline Maxlife
PostNapisane: Śr mar 27, 2013 8:30 am 
Administrator
Avatar użytkownika
Dołączył(a): Śr cze 02, 2010 1:51 pm
Posty: 4134
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 56
Samochód: inny
Między kompresorem a silnikiem? Masz na myśli rury dolotu?


Zobacz profil  Offline
 
 Tytuł: Re: Olej silnikowy Valvoline Maxlife
PostNapisane: Śr mar 27, 2013 1:42 pm 
mercedes-clk.pl
Avatar użytkownika
Dołączył(a): Śr wrz 05, 2012 6:50 pm
Posty: 888
Lokalizacja: Leszno/Poznań
Pochwały: 23
Samochód: inny
Może z napinacza.

_________________
208.348 2001 + LPG
210.063 1998 + LPG
210.065 1997 + LPG
202.020 1998
ex: 202.018 1997, A6 4B5 1998 + LPG, 202.078 1998, 208.347 1997 + LPG, 202.078 1998 + LPG, 202.020 1995 + LPG, 210.061 1999 + LPG, 202.085 1999 + LPG, 202.078 + LPG 1998, 202.086 1997


Zobacz profil  Offline
 
 Tytuł: Re: Olej silnikowy Valvoline Maxlife
PostNapisane: Śr mar 27, 2013 2:21 pm 
Autostopowicz
Avatar użytkownika
Dołączył(a): Pn gru 17, 2012 4:01 am
Posty: 39
Lokalizacja: KRAKÓW
Samochód: CLK 200 W208
Problem w tym że ani z dołu ani z góry nie można tego dojrzeć. Wyciek jest w połowie silnika patrząc od przodu po lewej stronie. Olej cieknie pionowo w dół i zostaje na misce olejowej.

Dokładnie w miejscu gdzie przychodzi pierwszy element kompresora przedstawiony na niżej podanym filmie

Kod:
http://www.youtube.com/watch?v=AqaFjibr2IA&feature=results_video&playnext=1&list=PL378415702B7F939E

_________________
Obrazek


Zobacz profil  Offline
 
 Tytuł: Re: Olej silnikowy Valvoline Maxlife
PostNapisane: Śr mar 27, 2013 5:51 pm 
mercedes-clk.pl
Avatar użytkownika
Dołączył(a): Śr wrz 05, 2012 6:50 pm
Posty: 888
Lokalizacja: Leszno/Poznań
Pochwały: 23
Samochód: inny
Sprawdź napinacz, może nie dokręcony ;)

_________________
208.348 2001 + LPG
210.063 1998 + LPG
210.065 1997 + LPG
202.020 1998
ex: 202.018 1997, A6 4B5 1998 + LPG, 202.078 1998, 208.347 1997 + LPG, 202.078 1998 + LPG, 202.020 1995 + LPG, 210.061 1999 + LPG, 202.085 1999 + LPG, 202.078 + LPG 1998, 202.086 1997


Zobacz profil  Offline
 
 Tytuł: Re: Olej silnikowy Valvoline Maxlife
PostNapisane: Śr kwi 03, 2013 3:14 pm 
Autostopowicz
Avatar użytkownika
Dołączył(a): Pn gru 17, 2012 4:01 am
Posty: 39
Lokalizacja: KRAKÓW
Samochód: CLK 200 W208
Camel miałeś racje NAPINACZ ale :) , nie to że nie dokręcony, poprzedni właściciel (albo mechanik) majstrując coś w nim przykręcił na-chama wspomniana wcześniej część. Mało tego użył dwa razy tej samej podkładki. Spod niej ciekło :D Gdyby ktoś wymieniał:
1. Cały napinacz 169 zł (ja nie wymieniałem)
2. Wspomniana podkładka 5.5 zł
3. Dokręcanie:
- Pierścień napinacza 80 Nm trzeba przy tym trzymać podkładkę bo nie jest samo centrująca.
- Środek napinacza na klucz imbusowy siłą 40 Nm, warto uszczelnić dodatkowo silikonem.

P.S Olej wymieniony (nareszcie) weszło 5 litrów na 3/4 bagnetu.

_________________
Obrazek


Zobacz profil  Offline
 
 Tytuł: Re: Olej silnikowy Valvoline Maxlife
PostNapisane: Śr kwi 03, 2013 5:39 pm 
mercedes-clk.pl
Avatar użytkownika
Dołączył(a): Śr wrz 05, 2012 6:50 pm
Posty: 888
Lokalizacja: Leszno/Poznań
Pochwały: 23
Samochód: inny
Rozebrałeś napinacz po wyciągnięciu i wsadziłeś napinacz nie napięty?
Mam nadzieje.
Bo jeśli tego nie zrobiłeś, to właśnie masz na maksa wyciągnięty napinacz, który na maksa napina łańcuch, który będzie wył i zuzywał trudnodostępne teflonowe ślizgacze łańcucha. Jesli nie zrobisz tego jak najszybciej, prawdopodobnie zerwiesz wałek rozrządu :!:

_________________
208.348 2001 + LPG
210.063 1998 + LPG
210.065 1997 + LPG
202.020 1998
ex: 202.018 1997, A6 4B5 1998 + LPG, 202.078 1998, 208.347 1997 + LPG, 202.078 1998 + LPG, 202.020 1995 + LPG, 210.061 1999 + LPG, 202.085 1999 + LPG, 202.078 + LPG 1998, 202.086 1997


Zobacz profil  Offline
 
 Tytuł: Re: Olej silnikowy Valvoline Maxlife
PostNapisane: Cz kwi 04, 2013 7:40 pm 
Autostopowicz
Avatar użytkownika
Dołączył(a): Pn gru 17, 2012 4:01 am
Posty: 39
Lokalizacja: KRAKÓW
Samochód: CLK 200 W208
Mhhh ? Nie bardzo wiem co przez to rozumiesz .... Wykręciłem napinacz plus odkręciłem środek napinacza gdzie w środku znajduje się sprężyna (która w moim mniemaniu sama reguluje ten dzyndzel na końcu napinacza) w środku uszczelnilem tylko podkładkę. Następnie lekko dokręciłem (żeby się trzymała) Potem właściwymi wartościami dokręciłem pierścień plus środek napinacza ot w sumie tyle ;) Nic nie brzęczy, nie huczy wiec za bardzo nie wiem co można było tam zrobić nie tak :)

Co znaczy nie napięty ? co powinienem był zrobić ? Wyjaśnij mi po kolei proszę, bo może rzeczywiście coś źle zrobiłem ...

_________________
Obrazek


Zobacz profil  Offline
 
 Tytuł: Re: Olej silnikowy Valvoline Maxlife
PostNapisane: Cz kwi 04, 2013 9:09 pm 
mercedes-clk.pl
Avatar użytkownika
Dołączył(a): Śr wrz 05, 2012 6:50 pm
Posty: 888
Lokalizacja: Leszno/Poznań
Pochwały: 23
Samochód: inny
Obrazek

Wykręcasz napinacz cały tym większym kluczem. On w momencie odkręcania powiniene tykać. Nie wkręcasz w całości, tylko rozkręcasz i przepychasz cofasz napinacz. Wewnątrz obudowy napinacza jest nacięte coś takiego specyficznego, co powoduje, że napinacz nie cofnie się i może ewentualnie napiać bardziej. Dociska go spręzyna 47 (są dwie sprezyny z tego co pamiętam), a elementem zatrzymującym napinacz na powiedzmy czymś w rodzaju gwintu trapezowego jest pierścien z wycięciem 38.
Poprawne zamontowanie napinacza wyglada tak, że rozmontowujesz go na częsci pierwsze i wkładasz "wsad" do pierwszego kliknięcia. Następnie tak "rozsypującą" się całość, musisz wkręcić w blok: najpierw zewnętrzną część jak najmocniej się uda (mikrometry nie mają znaczenia), a następnie imbusem wcisnąć wnętrze. WTEDY dopiero usłyszysz tykanie, które spowoduje pierścień z wycięciem po "gwincie trapezowym" (to nie gwint, tylko takie fazki). Spręzyna będzie oddziaływać bardzo mocno, bo łańcuch musi być mocno napięty, więc się tam nagimnastykujesz trochę, żeby móc dokręcić wnętrze napinacza w napinacz. Generalnie jak go rozbierzesz sam na częsci pierwsze to zobaczysz jaki on prosty i jak łatwo da się go złożyć ;)

Ale jak wykręcisz cały napinacz i go wkręcisz z powrotem to on przy wykręcaniu odskakuje na pozycję maksymalnego napięcia (wysunięcia) i przez te fazki już nie będzie potrafił się cofnąć.
Niestety ta nie wiedza kosztowała mnie wałek rozrządu. I dobrze, że tylko tyle.

_________________
208.348 2001 + LPG
210.063 1998 + LPG
210.065 1997 + LPG
202.020 1998
ex: 202.018 1997, A6 4B5 1998 + LPG, 202.078 1998, 208.347 1997 + LPG, 202.078 1998 + LPG, 202.020 1995 + LPG, 210.061 1999 + LPG, 202.085 1999 + LPG, 202.078 + LPG 1998, 202.086 1997


Zobacz profil  Offline
 
 Tytuł: Re: Olej silnikowy Valvoline Maxlife
PostNapisane: Cz kwi 04, 2013 10:16 pm 
Autostopowicz
Avatar użytkownika
Dołączył(a): Pn gru 17, 2012 4:01 am
Posty: 39
Lokalizacja: KRAKÓW
Samochód: CLK 200 W208
Dziękuję za bardzo szczegółową odpowiedz :sparta: Zrobiłem wedle Twojej instrukcji, choć nieświadom wtedy że mogłem coś zepsuć :oops: Ale jednak nurtuje mnie pytanie ponieważ przed dokręceniem pierścienia 32 Delikatnie nakręciłem sobie (może jeden obrót palcem) część 53 "imbusowy dekielek" żeby środek mi nie wypadł :)Ma to jakieś znaczenie ? Następnie nacentrowałem podkładkę pod pierścieniem i dokręciłem a później wspomniany środek (wkład napinacza) :D

_________________
Obrazek


Zobacz profil  Offline
 

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 7 gości

Panel

Góra Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
Dizayn Ercan Koc